winner2025

בואו להיות שותפים לפיתוח טכנולוגיות ופתרונות
להתמודדות עם שינויי האקלים והגברת הביטחון התזונתי

תחרות המקדמת יזמות מדעית וטכנולוגית!
בשנה השמינית לתחרות התלמידות והתלמידים הציגו פתרונות פורצי דרך באתגרים בתחום החקלאות, הסביבה והמזון.
ב21.5.2025 נערך טקס הגמר של תחרות וולקני טק 2025 של מנהל המחקר החקלאי מכון וולקני - היחידה לנוער שוחר מדע. במעמד מר יואל אבני – מפמ"ר מדעי החקלאות , ופרופסור חיננית קולטאי – ממונה על קשרי חוץ ונושאי אקדמיה במכון וולקני.
20 קבוצות תלמידים מ-10 בתי ספר שונים ברחבי הארץ הגיעו לשלב הגמר, והציגו את פרויקטי הגמר המרשימים שלהם. במהלך האירוע הוצגו מגוון מיצגים חדשניים ומעוררי השראה, שזכו להתעניינות רבה מצד הקהל. התלמידים הפגינו יצירתיות, חשיבה מקורית ויכולת טכנולוגית גבוהה – וכל זאת במסגרת רעיונות מעשיים לפתרון אתגרים להתמודדות החקלאות עם שינויי האקלים והגברת הבטחון התזונתי. האירוע כולו היווה חגיגה של מדע, חדשנות ועתיד – והיה עדות מרשימה לפוטנציאל הטמון בדור הצעיר של החוקרים והיזמים.
ההרשמה לתחרות 2026 !
מקום ראשון

ליאור חנין מבית הספר מבואות עירון בשיתוף החממה האקולוגית עין שמר - "חקר עדשת המים באמצעות בינה מלאכותית" מנחה: גידי זילבר

מקום ראשון נוסף

מיכל שלו , וליה זינרייך - עמוס דה שליט א ' רחובות והחווה החקלאית רחובות ע"ש שולמית , "מדבקה חדשנית לניטור ומניעת שריפות יער TreePRO " המנחים : נטלי יונה, מורן מגן גלבוע , רונית אבידור, נחמה רסיס.

מקום שני

חני חסלר ומריה ספקטור מבית הספר מבואות עירון בשיתוף החממה האקולוגית עין שמר "גידול אנכי של עדשת מים לטיהור מים מזוהמים בשיטה ביולוגית" מנחה מייק ששון

מקום שלישי

איתן אודר, עידו כהן , ירין ניר, מעיין פז, ושון מסטר ממקיף ע"ש דוד טוביהו באר שבע , "אתגרים בקטיף פטל" מנחה מיכל חובל

ציון לשבח:
נעם דוידוב , יהונתן אבייב, לירון לוי , יונתן דוידי משיח מבית הספר החקלאי מקווה ישראל , מדור דתי, "מערכת למניעת הצפות בגד"ש במישור הצפה בחורף" מנחה : דניס שרמן
אור-יה גרנות אוראל קריאף , איתי אביטן , שקד אידלמן , נאור מהדני, רומי אברמוביץ מבית הספר מקיף ע"ש דוד טוביהו באר שבע "פלישת זנים תוקפים של צרעות לכוורות הדבורים" מנחה : מיכל חובל

Slide

מי רשאים להשתתף?

תלמידי חטיבות הביניים/תיכונים בגילאי 13-18.
ההשתתפות היא בית ספרית, 5-1 תלמידים בקבוצה.

מה צריך לעשות?

לחשוב על פתרון יישומי לבעיה חקלאית באמצעות טכנולוגיה או פיתוח מסוים, להציג מצגת המתארת את הפתרון או היישום ולהמחיש אותו בדגם פיסי.

פרסים

פרסים וקטגוריות

התלמידים יתחרו בשתי קטגוריות גיל:
תלמידי תיכון (י'-י"ב)
תלמידי חט"ב (ז'-ט')
פרסים כספיים או אחרים יוענקו לבתי הספר של הקבוצות הזוכות מכל קטגוריית גיל.

ועדת השיפוט של התחרות רשאית להחליט כי אין די הצעות שעומדות בקריטריונים שנקבעו וראויות לזכות בפרס. מובהר כי אין מכון וולקני מתחייב לסוג או גובה הפרסים.

Slide

נושאים לדוגמא:

  1. טכנולוגיות להגברת הבטיחות במזון
  2. חסכון במים ושימוש במים מושבים
  3. טכנולוגיות ידידותיות להתמודדות עם מזיקים ומחלות והפחתת השימוש בחומרי הדברה
  4. אסטרטגיות וטכנולוגיות לחיסכון בידיים עובדות
  5. שימוש ב-DataBase ככלי עזר לחקלאי
  6. שימוש בטכנולוגיות של חישה מרחוק לשיפור ממשקי השקיה, דישון ואיתור מחלות
  7. מחזור פסולות בחקלאות לטובת תועלת משקית
  8. רווחת ושיפור איכות החיים של חיות המשק
  9. פתרונות לבעיות חקלאיות על רקע משבר האקלים