פרויקט החממה
פרויקט החממה
חממה
לעבוד בשטח
עבדוה משותפת
עבודה משותפת מדריכים ונוער
hamama_05.jpeg
previous arrow
next arrow

תכנית להעצמת בני נוער באמצעות חקלאות

הפרויקט הוקם בשנת 2006 ע"י היחידה לנוער שוחר מדע במינהל המחקר החקלאי העוסקת בהקניית חינוך מדעי-חקלאי לבני נוער ובשיתוף עם סניף רמלה של עלם (עמותה למען נוער במצבי סיכון) שמטרתה לסייע לבני נוער הנתונים במצבי סיכון ומצוקה, להפוך לאזרחים מועילים ותורמים לחברה ולמדינה.

החל משנת 2009 הפרויקט מנוהל על ידי היחידה לנוער שוחר מדע. התלמידים מגיעים ממסגרות של חינוך מיוחד אחת לשבוע למשך 4-5 שעות במהלך כל שנת הלימודים. היחידה מעסיקה מדריך חקלאי לכל קבוצה ומגייסת סטודנטים מתנדבים לתואר ראשון המקבלים מלגות ומתנדבים מקרב עובדי מכון וולקני.

 

מטרת הפרויקט

שיקום והעצמת בני נוער בעלי צרכים מיוחדים באמצעות הקניית ידע והרגלי עבודה בתחום החקלאות האורגנית.

היעדים

א.   הענקת תמיכה וסיוע ברמה האישית והקבוצתית.

ב.  הקניית ידע בתחום מדעי החקלאות, כאמצעי לשיקום התדמית והעלאת הערך העצמי שלהם על ידי הענקת חווית הצלחה.

 ג.  מתן כלים להתמודדות עם מסגרת של עולם העבודה כמו חינוך לערכים של מחויבות, אחריות, אמינות, דייקנות, קבלת סמכות, הגשת שרות וכיו"ב.

 הפרויקט מיועד לבני נוער בגילאי 14-18 ממסגרות חינוכיות וכולל :

  1. עיבוד חלקת שדה אורגנית 

    בני הנוער מכינים את חלקת השדה בעזרת מלווים-חונכים, כשההכנה כוללת – הרכבת מערכת ההשקיה, פריסת חיפויי קרקע ושתילה וזריעה של מגוון ירקות. ליווי הצמחים בתהליך הגדילה כמו השקיה ודישון, ניקוי העשבייה, מלחמה במזיקים ועוד, על מנת להגיע ליום המיוחל של הקטיף.  

  2. רכישת ידע בתחום החקלאות והמדע

    לרכישת ידע תיאורטי  מקבלים בני הנוער הרצאות מרתקות וייחודיות בנושאים שונים מפי מרצים מומחים, הדגמות וסיורים להעשרה כללית.

  3. הקמת מיזם עסקי לממכר התוצרת 

    בני הנוער מגדלים את התוצרת, אורזים ומוכרים אותה, כשההכנסות משמשות לרווחת הנערים. בני הנוער נהנים מהתוצרת לשימוש עצמי ולמשפחתם כשחלק מהתוצרת נתרם לפי החלטתם לנזקקים.

 

הערכת העבודה
עבודת צוות
קבלת סמכות
טיפול וחמלה
התמודדות עם תסכולים
תכנון וביצוע מדויקים